|
Widzisz wypowiedzi znalezione dla zapytania: skutery Polskie
Temat: skuter
Kolego jesli masz kupic taki polski skuter to daj mi polskie sowy orliki i inne padaki sa nie do jazdy awaryjnosc to juz nie jest skandal nie wiem jak to okreslic lepeij kupic cos uzywanego niz takie coś mam apriliasr50 i od 8 tys.km nie wymienialem jeszcze niczego spokojnie znajdziesz cos uzywanego do takiej ceny jak chcesz to na pw napisz a pokaze ci co kiedys potrafilem jak bylem mlodszy:P
Obejrzyj resztę wiadomości
Temat: Mistrzostwa Polski Skuterów
Zapraszamy wszystkich chętnych na Mistrzostwa Polski Skuterów Wodnych we Wrocławiu Miejsce : rzeka Odra między Ostrowem Tulskim a mostem Pokoju Czas : sobota 13-18 ; niedziela 11-18 więcej : www.wopr.sisco.pl P.S. Może to nie temat grupy ale jest wiele osób zainteresowanych tematyką wody i spraw z nią związanych
Obejrzyj resztę wiadomości
Temat: skuter dla inwalidy
Witam
Najgorzej jest jak ktoś coś pisze a nie ma pojęcia o tym .
Polskie skutery trzy kołowe są produkowane prze firme z Bielska-Białej ale ich
cena to ponad 2000 a sprowadzone z dalekiego wschodu mogą kosztować około 900zł
.Jeśłi chodzi okoszt bateri to zazwyczj w nich są akumulatory standardowe 12
ale po trzy ogniwa i koszt takich ogniw to około 70zł za sztukę.
Sam jestem osobą niepełnosprawną i sprzedaje skutery i e0rowery i dlatego
zapraszam na strone zaprzyjażnionej firmy www.e-pojazdy.pl.
Jeśli chodzi o poruszanie się po Polskich drogach to pojazdy wkologiczne są
zwolnione z przymusu rejstracji.
Pozdrawiam
Obejrzyj resztę wiadomości
Temat: skuter dla inwalidy
> Najgorzej jest jak ktoś coś pisze a nie ma pojęcia o tym .
Taaaa...
> Polskie skutery trzy kołowe są produkowane prze firme z Bielska-Białej ale
> Sam jestem osobą niepełnosprawną i sprzedaje skutery i e0rowery i dlatego
> zapraszam na strone zaprzyjażnionej firmy www.e-pojazdy.pl.
No to dlaczego podajesz link pokazujący sprzęt tylko do zabawy?
A jedyny model, który nadaje się dla niepełnosprawnych (oznaczony dla seniorów)
nie ma ceny?????
Na którym modelu jeździsz jako niepełnosprawny?
Pozdrawiam, Koko
Obejrzyj resztę wiadomości
Temat: Dawne złe czasy
A ja miałem kolegę co parę razy dał mi się przejechać wuefemką.
Info dla młodszych forumowiczów: to był taki motocykl z silniczkiem 125 ccm,
produkowany w Warsiawskiej Fabryce Motocykli. Byliśmy wtedy motocyklową potęgą,
produkowane były jeszcze "WSK" (nie pamietam w Świdniku czy w Mielcu), "SHL" -
ki, chyba w Kielcach i potężne (350 ccm) "Junaki" - w Szczecinie?
Były polskie skutery "Osa".
Jeździło też dużo czeskich motocykli "Java" z różnymi silnikami.
Teraz mamy tylko import.
Obejrzyj resztę wiadomości
Temat: samochody
a jak motorynke
www.aiw.cad.pl/motorynka.jpg
ale najlepszy polski skuter to byla osa
www.aiw.cad.pl/osa.jpg
Obejrzyj resztę wiadomości
Temat: Marina Murzynowo PIKNIK WODNIACKI
Marina Murzynowo PIKNIK WODNIACKI Regaty o puchar Mariny Murzynowo 28-29/08/04.
Rozpoczęcie regat o godzinie 10:00. Przewidywane zamknięcie o 15:30.
Pierwsza impreza na tym akwenie, która łączy regaty żeglarskie i zawody
motorowodne; w planie regaty o puchar prezesa Mariny w klasach turystycznych
oraz eliminacje do Mistrzostw Polski skuterów wodnych w 2 klasach - Runabout
1200 i Jet, a także 2 dodatkowe konkurencje- wyscihg offshore oraz freestyle;
przewidziany udział około 80 jachtów i 30 skuterów i łodzi motorowych; poza
zawodami dodatkowe atrakcje- strzelanie z łuku, wspinaczka na linie, rejs
statkiem, pokaz motolotni, atrakcje dla dzieci.
Obejrzyj resztę wiadomości
Temat: Jaki skuter 2 suw czy 4 suw
ale pamietaj ze tak jak kolega powiedzial tez ze ma nie polski skuter te nasze nie sa nic warte celuj wlasnie w jakies inne marki tylko nie te smieszne orliki sowy itd
Obejrzyj resztę wiadomości
Temat: pierwsza zagadka o Garbach
byl taki polski skuter
Obejrzyj resztę wiadomości
Temat: pierwsza zagadka o Garbach
byl taki polski skuter
OSA :P
Obejrzyj resztę wiadomości
Temat: pierwsza zagadka o Garbach
| byl taki polski skuter
OSA :P
Ogar??Komar?? ;PPP
Obejrzyj resztę wiadomości
Temat: Powstanie pierwsza w Polsce fabryka skuterów
komar to nie był skuter tylko motorower, oczywiście nasz polski
ale był również polski skuter - nazywał się OSA
Obejrzyj resztę wiadomości
Temat: Osa jedyny polski skuter czy ...
Osa jedyny polski skuter czy ... Ja osobiscie uwazam Osę za jedną z lepszych polskich myśli motoryzacyjnych.
Co wy o tym myslicie ??
Obejrzyj resztę wiadomości
Temat: Na spacer po Grochowie przyjechała osa
Na spacer po Grochowie przyjechała osa
Ponad 400 osób wędrowało wczoraj po uliczkach Kamionka i Grochowa, trasą
naszego "Spacerownika"
Na czytelników czekała niespodzianka. Dwie włoskie lambretty i polska osa, na
których przyjechali członkowie klubu Lambretta. Żółciutki polski skuter sprzed
40 lat wyglądał jak nowy, a na jego "ogonie" widniała osa wielkości dorodnego
szerszenia.
- To był motocykl na polskie bezdroża. Skonstruowany z myślą o wsi, tak by
można było zabrać na niego całą rodzinę wraz ze skrzynką ziemniaków - żartował
Artur Smulka, prezes klubu Lambretta i właściciel skutera.
Kilkaset metrów dalej oglądaliśmy zabudowania Polskich Zakładów Optycznych.
Kiedyś produkowano tu mikroskopy, teraz budynki mają zamienić się w eleganckie
lofty - nowoczesne mieszkania i biura do wynajęcia w zrewitalizowanych
budynkach przemysłowych. Tu czekał na nas znany architekt Stanisław Fiszer. -
Uświadamiamy właścicielom budynków, jak ogromny potencjał tkwi w dawnych
halach produkcyjnych. Można tu wyczarować nową fantastyczną przestrzeń -
opowiadał Fiszer, który marzy o otwarciu w przyszłości przechodzącej przez
środek fabryki uliczki Kamionkowskiej.
Nikt za to nie uratuje już dawnego toru kolarskiego i budynku klubu sportowego
Orzeł. Dziś to ruina, chociaż budynek jest dziełem Macieja Nowickiego,
najbardziej znanego na świecie polskiego architekta. - Jak to możliwe, że
obiekty te się rozsypują, gdy w stadion i klub po drugiej stronie ulicy
pompowane sa miliony złotych - oburzało się kilku uczestników naszej wycieczki.
Za to przy Podskarbińskiej wszystkich zachwycał świeżo odrestaurowany park. -
Kiedyś tu był targ bydła i koni, a obok powstał instytut weterynaryjny, bo
materiału dla niego nie brakowało - mówił Tomasz Urzykowski. O parku opowiadał
nam współautor jego rewaloryzacji Jakub Zemła. - Każdy znajdzie tu coś dla
siebie - przekonywał.
- Przyniosłam się na Grochów jako pionierka i teraz trochę żałuję. Straszny tu
wandalizm. Boję się, że park zaraz zniszczą - martwiła się wędrująca z nami
Magdalena Dudek. - Od czegoś trzeba zacząć. Takie inwestycje jak ta powoli
odmieniają dzielnicę - starała się ją przekonać inna z uczestniczek naszej
wycieczki.
W najbliższy czwartek (21 września) dodamy do "Gazety" kolejny "Spacerownik" -
tym razem po Mokotowie. A w niedzielę zaprosimy na spacer.
miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34862,3625061.html
Obejrzyj resztę wiadomości
Temat: Warszawska Fabryka Motocykli- gdzie???
trafiłem w Internecie na ciekawy tekst dotyczacy Warszawskiej Fabryki
Motocykli. Osobiscie mam sentyment do poczciwych WFM-ek bo był to pierwszy
motocykl, którym jeździłem (mocno uzywany, za cene 1800 ówczesnych złotych,
został nabyty w roku 1965 na giełdzie motoryzacyjnej mieszczącej się w al.3
Maja, pod wiaduktem Mostu Poniatowskiego).
A oto tekst:
motocyklowego
W Państwowych Zakładach Samochodowych nr 2 (PZS) w Warszawie przy ul.
Mińskiej 25 w latach 1948-50 uruchomiono produkcję motocykla Sokół. Wykonano
ich tylko 2000. Motocykl ten był zmodernizowaną wersją DKW RT125. Różnił się on
od swojego pierwowzoru m.in. kształtem zbiornika paliwa i błotników, stopniem
sprężania, mocą silnika, gaźnikiem, instalacją elektryczną.
W sierpniu 1951 roku oficjalnie rozpoczęła swoją działalność Warszawska
Fabryka Motocykli, którą zlokalizowano na terenach PZS.
W grudniu 1951 r. w WFM zmontowano pierwszą serię 100 motocykli M04.
Warszawska fabryka przejęła produkcję tego modelu od Kieleckich Zakładów
Wyrobów Metalowych. Seryjna produkcja tych motocykli ruszyła w drugim kwartale
1952 r. W połowie 1954 r. rozpoczęto produkcję kolejnego modelu - M05 - ze
zmodernizowanym przednim zawieszeniem. Był to model przejściowy, którego
wykonano tylko nieco ponad 12 tys. sztuk. Natomiast już w grudniu tego roku
zmontowano serię informacyjną WFM M06. Był to motocykl znacznie nowocześniejszy
w porównaniu z dotychczasowymi produktami. Po raz pierwszy na zbiornikach
pojawiło się charakterystyczne logo firmy.
MOS stał się w bardzo krótkim czasie najpopularniejszym motocyklem w
Polsce. Był też bazą dla wielu innych konstrukcji powstałych w WSK w Świdniku
oraz SHL w Kielcach. Warto podkreślić, że opracowania konstrukcyjne i badawcze
specjalistów z WFM były wielokrotnie wdrażane do produkcji także w innych
zakładach w Polsce.
W 1955 r. WFM opracowała konstrukcję pierwszego polskiego skutera - "Żuk".
Rok później gotowe były następne prototypy - "Bąk" i "Osa". "Osa" jako jedyna
weszła w późniejszym czasie do produkcji seryjnej. W okresie 6 lat produkcji
zmontowano ich ok. 25000 sztuk.
Skuter ten był podstawą do opracowania ciekawych, prototypów konstrukcji -
trzyosobowego mikro-samochodu o nazwie "Fafik" (1958) oraz "trójkołowca" Ł13,
przeznaczonego dla pracowników poczty (1961).
W 1956 r. produkcja osiągnęła poziom 30 tys. sztuk, natomiast rok później
wprowadzono taśmowy system montażu, a kolorem charakterystycznym dla "WFM-ek"
stał się wiśniowy. WFM otworzyła również pierwszy w Polsce fabryczny salon
sprzedaży. Mieścił się on w centrum Warszawy przy ul. Kruczej. Oferowane w nim
motocykle M06 kosztowały wówczas 7.000 zł, zaś "Osy" - które trafiły tu w 1959
r. - 17.000 zł.
W 1962 r. dzienna produkcja WFM wynosiła ok. 200 pojazdów, zaś zakład
zatrudniał prawie 2000 osób. Niestety, z inicjatywy władz partyjnych oraz
Ministerstwa Przemysłu Ciężkiego, 1 stycznia 1965 r. Warszawską Fabrykę
Motocykli połączono z Polskimi Zakładami Optycznymi. Baza technologiczno-
produkcyjna WFM miała odtąd być wykorzystywania do celów wojskowych. W 1965 r.
wyprodukowano jeszcze 55 tys. motocykli WFM i 6 tys. skuterów "Osa". WFM
definitywnie zakończyła produkcję motocykli z końcem marca 1966 r. Wytwarzała w
tym czasie kilkanaście różnych modeli motorów i skuterów, a łączna ich
produkcja przekroczyła pół miliona egzemplarzy.
Polityczna decyzja odnośnie losów WFM spowodowała istotny uszczerbek dla
polskiego przemysłu motoryzacyjnego, który utracił jeden z wiodących swoich
zakładów. Decyzja ta tym bardziej była chybiona, bowiem - jak okazało się już
wkrótce - realizacja programu rozwoju produkcji dla wojska zakończyła się
fiaskiem.
Obejrzyj resztę wiadomości
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plraju.pev.pl
|
|
Cytat |
Do polowania na pchły i męża nie trzeba mieć karty myśliwskiej. Zygmunt Fijas Tylko poeci i kobiety potrafią wydawać pieniądze tak, jak na to zasługują. Facilius oppresseris quam revocaveris (ingenia studiaque) - (talenta i nauki) łatwiej można stłumić, niż do życia przywrócić. Fakt podstawowy, że jesteśmy życiem, które chce żyć - uświadamiamy sobie w każdym momencie naszego istnienia. Albert Schweizer Da mihi factum, dabo tibi ius - udowodnij fakt, a ja ci wskażę prawo.
|
|