|
Widzisz wypowiedzi znalezione dla zapytania: skuter blokady
Temat: Blokada Skutera 50ccm3 Zipp Triad 2
Witam wszystkich. Rok temu kupilem skuter czterosuwowy zipp triad 2.
Po roku wolnej jazdy chcialem zdjac blokady. Okazalo sie ze jest tylko ten rozowy kabelek ktory trzeba rozpiac. Rozpialem go i skuter smiga ok. 65km/h . Rozkrecalem pokrywe wariatora aby sprawdzic TULEJKE niestety jej nie ma. Odkrecilem Gaznik by sprawdzic czy jest zlota srubka niestety tez jej nie ma. Na tlumiku nie mam zawirowywacza spalin. A na filtrze powietrza jak wyciagne ta plastikowa rurke tak skuter muli ze jak dam wiecej gazu to sie silnik dusi i gasnie. POMOCY! z gory dziekuje:)
Gdzie moga byc w nim jeszcze blokady?
Obejrzyj resztę wiadomości
Temat: blokada skuter
Witam
Właśnie zdjalem blokade na gazniku w skuterze i mam pytanie czy tym nie popsuje pracy silnka?
Obejrzyj resztę wiadomości
Temat: Jak sciągnąc blokade ze skutera??
Zgadzam się z przedmówcą, zależy w jakim miejscu jest zdławiony Najlepiej szukaj pod konkret model skutra Tak ogólnie to niewiele możemy Ci powiedziec
W gaźniku
Tuleja dystansowa nad przepustnicą - zapobiega ona pełnemu otwarciu przepustnicy, nasz pojazd nie rozwija pełnych obrotów i ma małą prędkość maksymalną. Usunięcie blokady to wyjęcie tulei znad przepustnicy.
Dysza główna w gaźniku - ta blokada z kolei ogranicza ilość dozowanej mieszanki do cylindra zmniejszając moc silnika i prędkość maksymalną. Zmiana dyszy głównej wiąże się zawsze z ingerencją w układ paliwowy silnika, co prowadzi do przeróbek w filtrze powietrza oraz w konsekwencji do regulacji gaźnika.
W przekładni
Tuleja dystansowa pomiędzy wariatorem, a przeciw talerzem - tego typu blokada jest dość często spotykana, a jej zastosowanie powoduje że talerze nie schodzą się ze sobą do końca i pasek nie „wchodzi" maksymalnie wysoko, co w konsekwencji prowadzi do obniżenia prędkości skutera.
W króćcu ssącym
Zwężona średnica króćca dolotowego -czyli zastosowanie króćca o mniejszej średnicy przelotowej stanowi blokadę ograniczająca ilość mieszanki dopływającej do silnika tym samym go osłabiając. Usunięcie tego ograniczenia to wymiana króćca na większy (odblokowany).
Blaszka zawężająca - zastosowanie blaszki umieszczonej pomiędzy zaworem membranowym, a króćcem ssącym, w której otwór ogranicza ilość przedostającej się mieszanki. Jej usuniecie powoduje odblokowanie skutera.
W module zapłonowym
Czujnik obrotów - rejestruje on prędkość obrotową koła oraz informuje o tym CDI (elektroniczny moduł sterujący silnikiem), co w konsekwencji wpływa na ograniczenie obrotów przez układ zapłonowy skutera. Sposobem na to zdławienie jest przecięcie przewodu biegnącego do czujnika.
Moduł zapłonowy - czyli sam CDI. Zastosowanie przez producenta zapłonu ograniczającego maksymalne obroty naszego silnika, co znacznie wpływa na ograniczenie prędkości. Sposób na odblokowanie w tym wypadku, to wymiana modułu CDI na odblokowany z inna mapą zapłonu.
W tłumiku
Tuleja zwężająca średnice tłumika - stosowana w tłumikach w różnych miejscach zaraz przy cylindrze, lub na samym końcu w końcówce tłumiącej. Tuleja zmniejsza średnicę tłumika ograniczając wypływ spalin, a przez to dławiąc silnik. Usuwamy ją wybijając blokadę za pomocą odpowiedniego narzędzia lub wyciągając spawarką.
Zawirowywacz spalin - blokada ta, to dodatkowa rurka przyspawana do tłumika powodująca zawirowanie spalin, co prowadzi do zdławienia silnika.. W tym przypadku nie obejdzie się bez pomocy doświadczonej osoby, która odetnie nam rurkę i zaspawa nam miejsce po niej.
Katalizator - zastosowanie katalizatora wpływa na ograniczenie obrotów silnika, co sprawia, że działa on jak blokada. Usuwamy go i pozbyliśmy się kolejnego ograniczenia. Należy pamiętać, że czasem operacja usuwania go może okazać się skomplikowana wiec tu zalecam wizytę w warsztacie.
W filtrze powietrza
Zwężka dopływu powietrza - znajduje się wewnątrz filtra powietrza. Jest to najczęściej krótka rurka o małej średnicy ograniczająca ilość powietrza, jaka dostaje się do filtra. Zdjęcie tej blokady polega na usunięciu tej rurki, ale pamiętać trzeba, że usuwając ją musimy zmienić też dysze w gaźniku. Odblokowanie filtra wpływa na zwiększenie ilości powietrza w mieszance. Odblokowany filtr i jednoczesna zmiana dyszy to pewna regulacja gaźnika, zatem pamiętajmy o tym.
Poza podstawowymi i najczęściej stosowanymi blokadami spotkać można jeszcze ograniczenia typu:
Filtr paliwa - mały filtr paliwa dozuje mniejszą ilość paliwa wpływając na osiągi skutera. Ominięcie tego zadławienia to wymiana na większy filtr.
Wypustka na wariatorze - niewielki kołnierz w wewnętrznej części wariatora, który nieznacznie wpływa na ograniczenie osiągów. Blokadę usuwamy przez stoczenie tej wypustki.
Przekładnie wtórna - mało kto wie, że może on stanowić blokadę skutera. Stosowana najczęściej w skuterach chińskich ze względu na ograniczoną moc silnika. Ograniczenie polega na zastosowaniu takich przełożeń w przekładni (przenoszącej obroty ze sprzęgła na koło), które nie zamulą silnika, a dadzą skuterowi przyzwoite przyspieszenie. W konsekwencji konstruktorzy ograniczają prędkość maksymalna skutera.
Rolki wariatora - w tym przypadku trudno mówić o blokadzie. Zastosowane oryginalne rolki po zdjęciu ograniczeń w naszym skuterze często wpływają na ograniczenie osiągów. Trzeba więc je wymienić na odpowiednie, mając na uwadze obecną charakterystykę pracy silnika. I dlatego niejako można uznać je za ogranicznik skutera.
Poszperałem troszkę na necie i mam ! Scigacz.pl
Mam nadzieje, ze po przeczytaniu tego rozjaśniłem nieco sytuacje
Jestem pewny, ze niektóre z tych blokad każdy jest w stanie sciągnąć samodzielnie w domowym warsztacie
Obejrzyj resztę wiadomości
Temat: Tuning Skutera
Jak dobrze stuningować swój skuter?
Wielu z nas zadaje sobie pytanie: Jak dobrze „odpicować" mój skuter? Źle dobrane części nie poprawią naszych osiągów, mogą je nawet pogorszyć. Czasami nie warto wydawać dużych pieniędzy na tuning naszego jednośladu, żeby poprawić jego osiągi. Poniżej przedstawiłem rozsądną kolejność postępowania podczas tuningu.
1. W pierwszej kolejności należy pozbawić skuter blokad, jedynie blokadę na module możemy na razie pozostawić do czasu, kiedy będziemy zmieniali cylinder. Seryjny cylinder nie kręci tak wysoko, by moduł go blokował. Odblokowanie modułu przy seryjnym wale i łożyskach jest bardzo ryzykowne, ponieważ oryginalny wał nie wytrzyma tak dużych obrotów. Najczęściej spotykane blokady to: zawirowywacz spalin, który znajduje się w tłumiku; podkładka pod wariator (metalowa blaszka, tuleja); blokada na module zapłonowym (CDI); ostatnio głównie w chińskich skuterach zdarzają się blokady w gaźniku oraz króćcu ssącym, czasami instalowane są też zbyt ciężkie rolki.
2. W iej kolejności, aby uzyskać najlepszą poprawę osiągów, należy wstawić sportowy tłumik. Wybór jest duży w zależności od tego, jaką ilością gotówki dysponujemy. I tu należy się zastanowić, co dalej będziemy zmieniać w skuterze, bo jeśli mamy w planach zmianę cylindra, to od razu powinniśmy kupić wydech lepszej klasy, żeby później cylinder mógł rozwinąć pełną moc. Z iej strony, jeśli wiemy, że na pewno pozostaniemy przy seryjnym cylindrze, to nie warto inwestować w wydech klasy For Race, które kosztują od 800 do 1500 zł. Cena wydechów klasy Sport zaczynają się od 200-300 zł za używane, do 600-700 zł za nowe.
3. Kolejnym etapem powinien być sportowy wariator. Różne e mają różne parametry, np. Polini Speed Contol daje przyrost przyspieszenia, lecz na prędkości nie zyskamy. Hebo Ng i Malossi Multivar cieszą się najlepszą opinią, odczuwalna jest dzięki nim poprawa przyspieszenia oraz wzrost prędkości maksymalnej. Przy zmianie wariatora konieczna jest też zmiana rolek. Do wariatorów dostajemy już rolki, lecz nie zawsze są one dobrze dobrane do naszego skutera. Zmieniając wariator, powinno się też zmienić sprężynę centralną (często dodawaną do zestawu), by poprawić zrywność naszego jednośladu.
4. Następnie powinniśmy zmienić pasek na wzmacniany, ponieważ przenosi on już większe obciążenia, niż dotychczas i jest większe prawdopodobieństwo, że standardowy pasek pęknie. Najlepiej zakupić pasek Kevlar, który jest najbardziej wytrzymały (koszt 100-120 zł).
5. Kiedy mamy już wydech i wariator, należałoby też pomyśleć o sprzęgle i dzwonie sprzęgła. Kiedy silnik staje się mocniejszy, na sprzęgło działają większe siły, a co za tym idzie, sprzęgło i dzwon bardziej się nagrzewają, co pogarsza osiągi. Szczególnie, gdy dzwon jest gorący, odczuwalny jest kiepski start, powoduje to też większe zużycie elementów układu przeniesienia napędu. Wybierając dzwon należy kierować się tym, czy dobrze odprowadza on ciepło, czyli tym jak dobre ma chłodzenie. Sprawdzonym dzwonem jest Stage6 Wing Cooler i naprawdę bardzo go polecam, jeśli zależy nam na jak najlepszych osiągach. Jeśli chcemy trochę zaoszczędzić, to polecam sprzęgło RMS Racing Pro (koszt około 150 zł), które jest w pełni regulowane i w komplecie mamy ą parę sprężynek. Jeśli nie chcemy inwestować w drogi dzwon Wing Coller, który kosztuje około150 zł - możemy zakupić zastępczy dzwon RMS'a w cenie 60-70 zł. Zużycie dzwonu możemy rozpoznać po jego kolorze, zużyty dzwon ma niebiesko-fioletowe przebarwienia.
6. Następne części powinno się wstawiać jednocześnie, bo osobno nie spełnią swojego zadania. Następne w kolejce są: cylinder + wał + łożyska wału oraz gaźnik. Niektóre kity (czyt. zestawy) cylindrowe nie wymagają wymiany gaźnika, czy też wału, ale zaleca się co najmniej wymianę łożyska na wzmacniane oraz dyszy na większą i w ten sposób można pozostać na seryjnym gaźniku. Tyczy się to tylko cylindrów klasy sport nie kręcących zbyt wysokich obrotów oraz nie przekraczających mocy 10 KM. Do cylindrów klasy Racing należy wymienić wał na wzmocniony, który wytrzyma większe obciążenia oraz wyższe obroty, ale też konieczna jest wymiana gaźnika na 17,5 lub 19 mm, w celu dostarczenia silnikowi odpowiednio bogatej mieszanki. Gdy wymienimy gaźnik, należy też wstawić stożkowy filtr powietrza, aby gaźnik miał swobodny dostęp do powietrza. Seryjne filtry nie są przystosowane, aby podawać tyle powietrza, ile potrzebuje gaźnik np. 19mm. Jeśli nie wymieniamy gaźnika lub mamy np. 17,5 mm, nie musimy zmieniać filtra na stożkowy, ponieważ są one bardzo awaryjne. Filtry stożkowe są stosowane przy wyjątkowo mocnym tuningu, szczególnie na wyścigach skuterów.
7. Na koniec trzeba koniecznie zabrać się za regulację wszystkich części. Rolki, sprężyna centralna, sprężynki sprzęgła - aby nasz skuter odpowiednio przenosił swoją moc na koło. Trzeba także wyregulować gaźnik, czyli dawkę paliwa, powietrza oraz obroty. Źle dobrane rolki mogą „przymulać" skuter lub nie dawać odpowiedniego przyspieszenia. Przy wymianie większości części, seryjna sprężyna centralna nam nie wystarczy, warto wstawić twardszą, np. +30% - dzięki niej skuter będzie miał lepszy start.
Podsumowanie
Należy pamiętać, że nie warto wstawiać cylindra o mocy przykładowo 12-14 KM na seryjny wał i łożyska, bo po niedługim czasie pojawią się luzy na łożyskach i na wale, co doprowadzi do tego, że i tak będziemy musieli zmienić te części. Nie warto też wstawiać cylindra 70ccm nie wymieniając tłumika, bo taki cylinder nie rozwinie swojej maksymalnej mocy. Wymieniając części nie patrz na cenę, nie zawsze droższe oznacza lepsze, przez co droga część nie zawsze da nam najlepsze osiągi!
Tuning skutera to kosztowna zabawa, ale jeśli jest dobrze przeprowadzony z dobrze dobranymi do siebie częściami, to nasz skuter zmieni się nie do poznania. Zyska mocy, lecz należy się liczyć ze znacznym wzrostem spalania - niestety coś, kosztem czegoś...
Obejrzyj resztę wiadomości
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plraju.pev.pl
|
|
Cytat |
Do polowania na pchły i męża nie trzeba mieć karty myśliwskiej. Zygmunt Fijas Tylko poeci i kobiety potrafią wydawać pieniądze tak, jak na to zasługują. Facilius oppresseris quam revocaveris (ingenia studiaque) - (talenta i nauki) łatwiej można stłumić, niż do życia przywrócić. Fakt podstawowy, że jesteśmy życiem, które chce żyć - uświadamiamy sobie w każdym momencie naszego istnienia. Albert Schweizer Da mihi factum, dabo tibi ius - udowodnij fakt, a ja ci wskażę prawo.
|
|